Stichting Carnavalsviering Striepersgat

17 oktober 2020

Persbericht Carnaval 2020-2021

Beste Striepers en Strieperinnen,
Middels dit bericht willen we jullie een update geven omtrent carnaval ten tijden van het coronavirus. De huidige situatie maakt het onmogelijk om carnaval te vieren zoals we dat gewend zijn.

Toch staat carnaval, net als Pasen en Kerstmis, elk jaar vast in ieders agenda en dat verandert wat ons betreft niet. Niet fysiek in de kroeg, maar digitaal achter de laptop. Geen massaal volksfeest, maar alternatieven om het carnavalsgevoel te koesteren.

Na overleg met gemeente, verenigingen en andere belanghebbenden zijn we tot de volgende conclusies gekomen:

1. Er wordt dit jaar geen enkele officiële carnavalsactiviteit georganiseerd door de Striepersgatse Openbare Carnaval. Dit jaar komt er dus géén prins, optocht of carnavalszitting.
  2. Indienmogelijkzoekenwenaareencreatieveinvullingvanactiviteitendiewél doorgang kunnen vinden binnen de dan geldende maatregelen.
  3. We roepen iedereen op om mee te denken aan een alternatieve invulling van het carnavalsseizoen. Alle ideeën zijn van harte welkom per mail via info@striepersgat.nl.
  4. Nieuweontwikkelingenwordennauwlettendgevolgdenbesluitenwordenaangepast indien nodig. Alle nieuwe ideeën worden getoetst aan de dan geldende COVID-19 maatregelen.

Ieders gezondheid staat op de eerste plaats. Altijd. Daarom zijn saamhorigheid en creativiteit dit seizoen belangrijker dan ooit. Striepers en Strieperinnen, al jullie hulp is van harte welkom om een passende invulling te geven aan het komende carnavalsseizoen. Want, “as ik èuw nie haj...”

sligers

Evenementen

17 oktober 2020